Heavenly Places

Namnet till den här bloggen var inte alls självklar från början. Jag trodde nog inte att det skulle vara så svårt att komma på ett namn. ”Det är väl bara att ta nåt” kanske du tänker. Men jag ville att namnet skulle spegla lite av det jag vill dela med mig av. Jag hade några förslag som jag gick och grunnade på, men de var inte helt klockrena. Och det jag tyckte bäst om var redan upptaget så då föll det på det.
En dag när jag stod och strök satte jag på Spotify med lite blandad musik att lyssna på under tiden. Och så kom ”Fly”, en sång som Jason Upton sjunger. Det är inte en sång han har skrivit, utan under en konsert i Louisiana sjöng han ut de profetiska ord som den Helige Ande gav honom. Historien kring detta är mycket intressant och jag uppmuntrar dig att titta på klippet som jag länkar nedan. MEN, läs informationen först, som står nedanför klippet.

Tillbaka till strykbrädan. När den här sången kom klickade det till i mig, och när Jason sjöng att Gud vill ta oss till nya platser, till en ny atmosfär, ett nytt perspektiv, till högre höjder, till ”heavenly places” så visste jag att det skulle bli namnet på den här bloggen.

Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger HERREN.
Nej, så mycket som himlen är högre än jorden,
så mycket är mina vägar högre än era vägar
och mina tankar högre än era tankar.
Liksom regnet och snön faller från himlen
och inte återvänder dit, förrän det har vattnat jorden och gjort den fruktbar
och ger säd till att så och bröd till att äta,
så skall det vara med ordet som går ut från min mun.
Förgäves skall det inte vända tillbaka till mig
utan att ha verkat vad jag vill, och utfört det vartill jag har sänt ut det.
Jes. 55:8-11

Gud har högre planer för oss än vad vi har för oss själva. Han vill sätta oss fria från de ting som kanske tynger oss, från det som håller oss tillbaka, som gör att vi kanske inte är oss själva. Han vill att den unika person som Han skapade dig och mig till ska få komma till sin fulla rätt. En del av oss har kämpat med livet under en väldigt lång tid. ”Kom till mig”, säger Herren. Han vill ge oss vingar så att vi kan flyga.

Jag tänker också att vi kan skapa ”heavenly places” där vi är. Att finnas till för en människa som har det tufft, dela en väns svårigheter, skicka sms, ge blommor, en kram, ett leende eller låna ut ett öra. Det kan vara avgörande för den människan och vi får vara Guds utsträckta armar.
 
"Fly" - Jason Upton: http://youtu.be/zHRWo-TrjXQ

VAR VÄLSIGNAD!
 
 
Bilden används med tillåtelse av konstnären, Jean Keaton
http://www.jeankeatonart.com                                     
 
 
 
 
 
 
Grete
2014-06-17 @ 00:36:17

Har lyssnat på Jason helt fantastiskt, önskade att man hade varit där.

Svar: Ja, det hade varit något extra.
Malin Nilsson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0